|
Forum użytkowników programów ZWCAD, KOMPAS-3D, Scan2CAD, PDF2CAD
Forum CAD.
|
|
Początki w 3D |
| Autor |
Wiadomość |
Kiekos
Początkujący
|
Wysłany: Sob Kwi 23, 11 01:19 Początki w 3D
|
|
|
Witam,
Jako że to mój pierwszy post, witam wszystkich
Zaczynam przygodę z 3D, co prawda jestem początkujący, jednak ambitny i szybko się uczę Przychodzę do Was z trzema pytaniami i szczerze liczę na odpowiedź, iż projekt jest potrzebny na już
1) Jak rysować w innej płaszczyźnie niż tej wyznaczonej przez osie X i Y? Wiem jak rysować bryłę itd., jednak nie wiem jak dorysować coś obok w innej płaszczyźnie niż XY, np. w takiej wyznaczonej przez osie X i Z.
2) Doszedłem już jak stworzyć bryłę poprzez obrót profilu wokół osi. Jednak nie dorobiło mi jednej ściany... Jak mogę ją dodać?
3) Jak w walcu (na powierzchni bocznej) mogę zrobić wyżłobienie głębokie na kilka milimetrów? Chcę aby zaczynało się kilka milimetrów od jednej podstawy i biegło po powierzchni bocznej kończąc się kilka milimetrów przed drugą. Chciałbym też, aby było zakończone po obu stronach półokręgami. Coś takiego:
Z góry dzięki za pomoc
Kiekos |
|
|
|
 |
dmatusz3
Site Admin
|
Wysłany: Wto Kwi 26, 11 08:59
|
|
|
Witam,
| Cytat: | | 1) Jak rysować w innej płaszczyźnie niż tej wyznaczonej przez osie X i Y? Wiem jak rysować bryłę itd., jednak nie wiem jak dorysować coś obok w innej płaszczyźnie niż XY, np. w takiej wyznaczonej przez osie X i Z. |
Należy przestawić układ współrzędnych, tak aby płaszczyzna rysowania pokrywała się z płaszczyzną X-Y (pasek ikon UCS).
Bez przestawiania układu można rysować używając wpisując współrzędne z klawiatury, chwytać się do uchwytów obiektów już istniejących.
Ewentualnie można narysować coś w aktualnym układzie współrzędnych i obrócić po potrzebnego położenia.
| Cytat: | | 2) Doszedłem już jak stworzyć bryłę poprzez obrót profilu wokół osi. Jednak nie dorobiło mi jednej ściany... Jak mogę ją dodać? |
Profil powinien dochodzić do osi obrotu.