Forum użytkowników programów ZWCAD, KOMPAS-3D, Scan2CAD, PDF2CAD Strona Główna Forum użytkowników programów ZWCAD, KOMPAS-3D, Scan2CAD, PDF2CAD
Forum CAD.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Początki w 3D
Autor Wiadomość
Kiekos 
Początkujący

Wysłany: Sob Kwi 23, 11 01:19   Początki w 3D

Witam,
Jako że to mój pierwszy post, witam wszystkich :wink:

Zaczynam przygodę z 3D, co prawda jestem początkujący, jednak ambitny i szybko się uczę :mrgreen: Przychodzę do Was z trzema pytaniami i szczerze liczę na odpowiedź, iż projekt jest potrzebny na już :???:

1) Jak rysować w innej płaszczyźnie niż tej wyznaczonej przez osie X i Y? Wiem jak rysować bryłę itd., jednak nie wiem jak dorysować coś obok w innej płaszczyźnie niż XY, np. w takiej wyznaczonej przez osie X i Z.

2) Doszedłem już jak stworzyć bryłę poprzez obrót profilu wokół osi. Jednak nie dorobiło mi jednej ściany... Jak mogę ją dodać?

3) Jak w walcu (na powierzchni bocznej) mogę zrobić wyżłobienie głębokie na kilka milimetrów? Chcę aby zaczynało się kilka milimetrów od jednej podstawy i biegło po powierzchni bocznej kończąc się kilka milimetrów przed drugą. Chciałbym też, aby było zakończone po obu stronach półokręgami. Coś takiego:

Z góry dzięki za pomoc :mrgreen:
Kiekos

dmatusz3
Site Admin

Wysłany: Wto Kwi 26, 11 08:59   

Witam,

Cytat:
1) Jak rysować w innej płaszczyźnie niż tej wyznaczonej przez osie X i Y? Wiem jak rysować bryłę itd., jednak nie wiem jak dorysować coś obok w innej płaszczyźnie niż XY, np. w takiej wyznaczonej przez osie X i Z.

Należy przestawić układ współrzędnych, tak aby płaszczyzna rysowania pokrywała się z płaszczyzną X-Y (pasek ikon UCS).
Bez przestawiania układu można rysować używając wpisując współrzędne z klawiatury, chwytać się do uchwytów obiektów już istniejących.
Ewentualnie można narysować coś w aktualnym układzie współrzędnych i obrócić po potrzebnego położenia.

Cytat: