|
tworzenie brył poprzez wyciaganie |
| Autor |
Wiadomość |
mlodywilk4
mlodywilk4
|
Wysłany: Sob Lut 27, 10 12:02 tworzenie brył poprzez wyciaganie
|
|
|
Witam wszystkich
Jestem raczej początkującym użytkownikiem i Mam problem z poleceniem EXTRUDE po odpowiedniej ścieżce. Aby naświetlić całość podam krok po kroku co zrobiłem. :
- W nowym projekcie narysowałem okrąg i przeniosłem do niego początek układu współrzędnych UCS; zamieniłem okrąg na polilinie poleceniem PEDIT
- Następnie obróciłem UCS o 90 deg względem osi X aby narysować linię prawie prostopadłą do okręgu.
- Obróciłem z powrotem układ UCS tym razem -90 deg względem osi X i otrzymalem na płaszczyźnie XY okrąg i linię ze środka okręgu w górę , nachyloną do osi Z
- Polecenie ETRUDE po zaznaczeniu obiektu i wprowadzeniu P zamiast wysokości wyciągnięcia wyrzuca informacje, że " nie mogę rozpoznać wpisu spróbuj ponownie
Nie wiem o co chodzi dlatego wyszczegulniłem wszystko bo może popełniłem jakiś błąd odnośnie tych UCS. |
|
|
|
 |
maciejo
|
Wysłany: Sob Lut 27, 10 15:30
|
|
|
Nie jestem tego do końca pewien, ale wydaje mi się, że Zwcad nie potrafi wyciągać po ścieżce (polecenie EXTRUDE).
Wczoraj próbowałem wyciągać okrąg po łuku - bezskutecznie. Termin "Podaj ścieżkę" to tylko pokazanie odległości na ekranie zamiast wpisania z klawiatury. Zresztą kształt kursora powinien się zmienić na "wskazujący" czyli mały kwadracik. |
|
|
|
 |
maciejo
|
Wysłany: Sob Lut 27, 10 15:34
|
|
|
| Dodam, że okręgi wyciąga bez zamiany ich na obiekty innego rodzaju (polilinia, region). |
|
|
|
 |
dmatusz3
Site Admin
|
Wysłany: Sob Lut 27, 10 18:19
|
|
|
Poniżej zamieszczam film ilustrujący sposób wyciągnięcia po ścieżce.
Aby wskazać ścieżkę proszę wpisać literę ś w linii poleceń.
Pozdrawiam
wyciągnięcie_po_ścieżce.avi Wyciągnięcie po ścieżce |
Pobierz Plik ściągnięto 97 raz(y) 1.31 MB |
|
|
|
|
 |
mlodywilk4
mlodywilk4
|
Wysłany: Sob Lut 27, 10 20:55
|
|
|
Wiedziałem, że coś nie tak bo program po polsku a help w angielskim